دفتر انتشارات پارسه

  • دفتر انتشارات پارسه

    بازسازی یک طبقه از ساختمان اداری انتشارات پارسه و تبدیل آن به طبقه مدیریت مجموعه, ساختمان ۳۵ساله‌ای که طبقات پایین‌تر آن به تولید و توزیع این انتشارات اختصاص یافته است. با مشاوره با کارفرما و نیازسنجی صورت‌گرفته، ایجاد فضایی یکپارچه و همسان مورد توافق واقع شد. از ا‌ین‌رو، تصمیم بر آن شد که تقسیم‌بندی فضاهای داخلی به کمک پارتیشن‌های شیشه‌ای انجام پذیرد. به لحاظ سازه‌ای نیز حذف تیغه‌های داخلی و تبدیل آن‌ها به پارتیشن‌های سبک، کم‌خطرتر و مفیدتر ارزیابی شد.

    دفتر انتشارات پارسه / دفتر معماری ایده همساز

    نتیجه پلان جدید پروژه، یک اتاق مدیریتی بزرگ در ارتباط با لابی ورودی، و یک اتاق استراحت و ناهارخوری کوچک در کنار اتاق مدیریت بود. دیواره روبه‌روی میز مدیریت نیز به‌گونه‌ای طراحی شد که فیلم‌برداری برای مصاحبه، و معرفی رسانه‌ای محصولات و کتاب‌های تازه انتشاریافته امکان‌پذیر باشد.

    دفتر انتشارات پارسه / دفتر معماری ایده همساز

    کاربری پروژه و قرارگیری آن در خیابان انقلاب باعث می‌شد به‌صورت خواسته یا ناخواسته، ترکیبی از فضاهای کهنه و نو در کنار یکدیگر قرار گیرند. بنابراین ترکیب رنگ‌ها، و انتخاب متریال‌ها و مبلمان بر اساس این هم‌نشینی صورت پذیرفت. همچنین بدنه‌هایی که عمدتا در معرض دید کاربران هستند، به قفسه‌های کتاب اختصاص یافت تا این قفسه‌ها را به عنوان مرکز ثقل معنایی بازنمایی کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    نوشته قبلی
    نوشته بعدی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *